O ŠKOLE
Jsme malotřídní vesnická škola se dvěma třídami určená pro žáky/žákyně 1. stupně, jednou třídou MŠ, jedním oddělením školí družiny a školní jídelnou. Menší počet dětí ve smíšených třídách nám umožňuje věnovat každému žákovi/žákyni dostatek pozornosti a vytvořit prostředí, kde se mohou rozvíjet podle svých možností a tempa.
Vybavení školy je na velmi dobré úrovni. Učebny jsou světlé, prostorné a moderně zařízené. Kromě běžných výukových pomůcek disponujeme počítačovou sítí s přístupem k internetu a širokou nabídkou vzdělávacího softwaru. Součástí vybavení jsou dataprojektory, dotykové displeje i tablety. Velmi kvalitně je také zajištěno zásobení učebnicemi a dalšími potřebnými pomůckami. Součástí školy a její velkou výhodou je školní zahrada, prostor pro výuku v přírodě, volnočasové aktivity i činnost školní družiny.
Velký důraz klademe na individuální podporu a respektující přístup. Ve výuce využíváme projektové vyučování, skupinovou práci i vzájemné učení mezi vrstevníky. Děti vedeme k sebehodnocení a pravidelně se setkáváme v ranním kruhu, který podporuje komunikaci, vztahy a bezpečnou atmosféru ve třídě. Anglický jazyk vyučujeme již od 1. třídy a žáci 3. ročníku se seznamují s etickou výchovou.
Naši žáci školu úspěšně reprezentují ve sportovních soutěžích a díky menšímu kolektivu mají více příležitostí zapojit se do různých aktivit. S rodiči úzce spolupracujeme prostřednictvím pravidelných tripartitních setkání, která podporují otevřenou komunikaci a vzájemné porozumění.
Nejbližšími spolupracovníky školy jsou rodiče žáků a náš zřizovatel, se kterými pravidelně komunikujeme a spolupracujeme. Aktivně navazujeme také vztahy s institucemi, organizacemi a spolky v okolí. Mezi naše partnery patří i okolní málotřídní školy, poradenská zařízení, odbor školství Městského úřadu v Náchodě.
Základní vzdělávání poskytované u nás vychází z předškolních zkušeností dětí a rodinné výchovy. Prostřednictvím pedagogických strategií pomáháme dětem zvládnout plynulý přechod do povinné školní docházky. Zaměřujeme se na poznání, respektování a rozvoj individuálních schopností, zájmů a potřeb každého žáka, včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami i mimořádně nadaných.
Naší snahou je, aby žáci odcházeli ze školy samostatní, motivovaní k dalšímu vzdělávání, otevření a vybavení dobrými pracovními návyky. V podmínkách málotřídní školy usilujeme o to, aby po počáteční adaptaci dokázali úspěšně pokračovat ve vzdělávání v plně organizované škole.
Ve výuce i mimo ni systematicky rozvíjíme klíčové kompetence žáků a dětí prostřednictvím společných přístupů:
- vytváříme bezpečné a vstřícné prostředí, kde respektujeme rozdílné schopnosti, možnosti a nadání,
- podporujeme spoluúčast žáků na vytváření pravidel a vedeme je k jejich dodržování,
- pracujeme s metodami aktivního a zprostředkovaného učení,
- učíme děti vyhledávat, posuzovat a třídit informace a efektivně využívat moderní technologie,
- vedeme je k samostatnému rozhodování a zodpovědnosti za své chování,
- rozvíjíme otevřenou komunikaci, umění naslouchat i kultivovaně vyjadřovat vlastní názory,
- učíme je spolupracovat v týmu a společně řešit úkoly,
- podporujeme empatii a respekt k druhým,
- hodnotíme pokroky žáků na základě toho, co zvládají – využíváme formativní hodnocení.
U nás se děti cítí bezpečně a učí se s radostí!
